Izziv: razvijati desno polovico možganov ( uporaba Brainobrain metode), seznaniti krajane z izzivom - naučiti se računati z abakusom.
Dolgoletna raziskovanja razvoja človekovih moţganov so pokazala, da je med obdobjem oblikovanja mentalnega razvoja (4.–14. leta) izjemno pomembno, da se izvaja miselna gimnastika za boljši razvoj moţganske kapacitete in s tem enakomeren razvoj leve in desne možganske polovice. Ker je klasično šolanje večinoma usmerjeno v razvoj leve moţganske polovice, ki skrbi za logiko, razumskost in analitičnost, je desna polovica, ki je odgovorna za kreativnost, običajno slabše razvita, kljub temu pa je izjemno pomembno, da je dobro razvita, saj ima izjemen pomen pri hitrosti učenja, koncentraciji, spominu, empatiji, iskanju kreativnih rešitev itd.
Metoda Brainobrain je enostavna, zabavna in otrokom zelo privlačna, namenjena otrokom z normalnim telesnim, čustvenim in miselnim razvojem. Namenjen je tudi otrokom, ki imajo visok inteligenčni koeficient in so odlični v matematiki.
Otroci se prve 3 do 4 mesece učijo računati z abakom, nato nadaljujejo z računanjem brez abaka tako, da si ga vizualizirajo, torej računajo v mislih. Otroci se tako učijo biti pozorni na svoje misli in vadijo, da bi povečali notranjo jasnost s sliko kroglic. Kadar vadijo uporabo svojih vizualnih abakov, je aktivirana njihova domišljija. Učenje po metodi Brainobrain poteka s starodavnim orodjem abakom, lesenim azijskim računalom. Namen metode je razvijati intelekt otrok v zabavnem okolju, prilagojenem razvoju možganov, pri tem pa spodbujati otrokove talente in odkriti njegove sposobnosti.
Izobraţevalni program Brainobrain temelji na:
Mentalni aritmetiki s pomočjo abaka (metoda VAK: V ‒ vizualno (vid), A ‒ avditivno (sluh), K ‒ kinestetično (dotik, občutek), ki se uporablja za doseganje popolnega razvoja moţganov).
Tehnikah NLP (nevrolingvistično programiranje). Dokazano je, da se najhitreje in najučinkovitejše učenje ali pomnjenje odvija, ko otrok informacije prejema z gledanjem, s poslušanjem in z dotikom.
S pomočjo abaka se ustvarja povezava med levo in desno stranjo možganov ter doseže njihova celostna aktivnost.
NLP (nevrolingvistično programiranje) je znanost o procesu razmišljanja, komunikacije in obnašanja. Z uporabo tehnik NLP otroke spodbujajo k pozitivnem razmišljanju, razvija se njihova samozavest, motivacija in osredotočenje na doseganje njihovih ciljev. S povečanjem zavedanja o sebi in okolju, postajajo odločni v svojih dejanjih in razvijajo vodstvene sposobnosti.
Predlagam postavitev večjega abakusa na šolskem igrišču in informativne table poleg. V šoli bi, ob iskazanem interesu, ponudili tečaj iz uporabe abakusa - tako učencem, kot krajanom.
Če bi se dračunanje z abakusom ( npr. v okviru interesne dejavnosti in delno med poukom) "prijelo", bi tako prispevali k razvoju desne polovice možganov.
V šoli bi najprej z uporabo abakuso seznanili strokovne delavke in delavce ( v obliki tečaja, ki bi ga organizirali - možnost je že v Kranju). Ti bi nato to znanje širili naprej - na učence in krajane.
Našli smo tudi izvajalca, ki je pripravljen skonstruirati večji ( primerno varen) abakus in ga postaviti na našem šolskem igrišču.
Projekt bi se izvedel na šolskem igrišču OŠ Simona Jenka v Smledniku. Parc. št. 378/9 k.o. Smlednik
Po predhodnem dogovoru z lastnikom, občino Medvode.
Projekt bi se izvedel v zgoraj napisanem časovnem obdobju.
V šoli bi organizirali tečaj iz uporabe abakusa. Imeli bi tudi interesne dejavnosti s to vsebino. Prav tako bi to vsebino ponudili tudi zainteresiranim krajanom.